zondag 21 januari 2018

Prestaties van afgelopen Zomer


Na weer een veel te lange stilte is het tijd om mijn blogleven weer op te pakken! 
Daarom is het nu ook tijd om het over de afgelopen prestaties te hebben, het eerste deel van het outdoorseizoen zit er namelijk al lang op. In mijn outdoorseizoen had ik twee grote wedstrijden waarin ik moest pieken. Het NK Meerkamp (10-kamp) op 13/14 mei en vervolgens het NK Junioren voor de losse onderdelen.


Het NK Meerkamp vond plaats in Emmeloord en ik was geplaatst als de grote favoriet. Na dag 1 waarin ik 5 onderdelen had afgelegd stond ik 2e in het tussenklassement. Toch was ik erg blij met mijn resultaten omdat ik verschillende persoonlijke records had gehaald en ik op schema liep voor een Nederlands Record op de Tienkamp (aantal punten). Dag 2 ging nog veel beter! Na het 7e onderdeel stond ik 1e in het tussenklassement en met een 4.80m bij het polsstokhoogspringen sloeg ik een gigantisch gat op de concurrentie waardoor de titel mij eigenlijk al niet meer kon ontgaan. De laatste twee onderdelen gingen zelfs zo goed dat ik het oude Nederlands record van 6991punten naar 7105punten had verbeterd. Met de losse prestatie van 4.80m bij het polsstokhoogspringen kwam ik ook op de 4e plek allertijden van Nederland te staan in mijn leeftijdscategorie.


Hierna kwam er een periode waarin ik helaas minder kon trainen door pijntjes en blessures, maar gelukkig was ik weer op tijd fit voor het NK Junioren 1 en 2 juli in Vught. Op de eerste dag lukte het om in barre omstandigheden mijn titel bij het polsstokhoogspringen te verdedigen, dus de eerste titel was al binnen! Op zondag begon ik met hoogspringen waar ik net zoals indoor 3e werd met een mooie hoogte van 1,92m. Helaas ging het discuswerpen een stuk minder goed, in mijn eerste 3 pogingen wist ik mij niet te plaatsen voor de finale omdat mijn worpen buiten de sector belandden. Na een goede halve finale gelopen te hebben op de horde werd ik in een rommelige finale 5e met een klein persoonlijk record.


Al met al ben ik erg blij met de prestaties van mijn outdoorseizoen, ik ben 2 keer Nederlands Kampioen geworden en heb bizarre persoonlijke records gehaald en zelfs een Nederlands Record! Ook zijn we in het na-seizoen gepromoveerd met ons seniorenteam waar ik een mooie rol in heb mogen spelen wat ook erg veel voldoening geeft!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten