zaterdag 29 april 2017

Updates!

Na een heeeele lange tijd niks meer geschreven te hebben ben ik dan toch eindelijk terug! In de tussentijd is er bizar veel gebeurd, eind februari was nog de NK Junioren Indoor op de losse onderdelen, we zijn 2 weken op trainingsstage geweest en ik heb mijn eerste outdoorwedstrijd al weer gehad!

Bij de NK Junioren deed ik mee met maar liefst 5 verschillende onderdelen over twee dagen. De eerste dag was een bewogen dag, ik stond op het punt om mijn dubbele titel op het polsstokhoogspringen te verdedigen. Omdat ik twee weken daarvoor een superhoogte van 4.71m had gehaald dacht iedereen 'dat dit wel even zou lukken'. Ik wist dat ik toch alles op alles moest zetten om hier ook weer de titel te kunnen pakken. Dit resulteerde er in dat ik eigenlijk heel erg goed sprong, het gevolg hiervan was helaas dat ik door al mijn stokken heen ging die ik mee had. Dit betekent dat wanneer je in de polsstok hangt je alleen maar naar voren word gelanceerd en niet omhoog. Hierdoor lukte het mij niet om de hoogte van 4.40 te halen en bleef ik dus steken op 4.20, omdat ik verschillende hoogtes had over geslagen. Dit resulteerde in een 4e plaats, iets waarmee ik erg teleurgesteld was omdat het de laatste tijd zo ontzettend goed ging en ik de torenhoge favoriet was, maar dat mijn materiaal dit eigenlijk heeft verpest. Gelukkig waren er veel mensen om mij heen die mij steunden en liep ik nog geen uur later de series horden waar ik mij wist te plaatsen voor de finale aan het eind van de dag. In de uren hierna was ik er op gebrand om polsstok achter me te laten en iedereen te verrassen in de horde-finale. Dit lukte! mijn start was goed, ik kon goed doorkomen en ik finishte als 2e! Dag 2 van het NK begon met kogelstoten, mijn lichaam was al erg moe van alle wedstrijden en zo voelden de stoten ook, ik kon niet echt goed stoten maar met een 5e plek mocht ik toch wel tevreden zijn. Hierna moest ik direct door naar de 60m sprint, dit ging niet zo goed,

ook omdat mijn lichaam redelijk moe was. Als laatste onderdeel van het NK had ik me ingeschreven voor het hoogspringen, na een korte pauze was ik weer helemaal fit om hoog te springen. Dit gebeurde letterlijk, ik verbaasde iedereen door met een gigantische sprong in mijn derde poging over de 1,96m te gaan. de hele top 4 haalde de 1,96 in de spannende finale op het middenveld die door iedereen in het stadion werd gevolgd. Ik werd met deze hoogte uiteindelijk 3e door mijn aantal foutsprongen. Ondanks polsstok was dit dus een geweldige afsluiter van dit fantastische indoor seizoen.

Na het NK heb ik weer veel lopen worstelen met mijn blessure bij mijn schenen, toch kon ik fit mee op trainingsstage waar we 2 weken in de Spaanse zon super hebben kunnen trainen. De trainingen gingen echt super en ik merkte in vergelijking met vorig jaar dat ik een enorme stappen heb gemaakt. Dit zag ik ook terug in mijn eerste wedstrijd van het seizoen afgelopen weekend, ik haalde 2 dikke Pr's bij de hurdles special in Epe op de 100m sprint en de 110m horde. Morgen heb ik de senioren competitie waar ik over de senioren hordes zal gaan, discus ga werpen en ook het hoogspringen doe voor mijn club; AV De Gemzen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten