zaterdag 3 december 2016

1.85m bij clubkampioenschappen De Gemzen
De afgelopen twee maanden heb ik niks geplaatst op dit blog. Toch heb ik eind september nog 2 wedstrijden gehad. Dit waren de clubkampioenschappen van De Gemzen en van AV Daventria waar ik train. Beide clubkampioenschappen waren erg leuk met als hoogtepunt de onverwachte super-prestatie bij het hoogspringen in Heerde. Ik ging heel relaxed en zonder enige verwachtingen het 7e onderdeel van de ‘gemzen-meerkamp’ in. Dit resulteerde in een fantastische sprong op 1.85m waar ik ruim overheen ging uit een 5-pas onder luid geklap van vele jonge pupillen die mij enthousiast aanmoedigden. De weken daarna begonnen we al snel met het winterprogramma in de trainingen, dit betekent dat we veel en zwaar trainen. Dit ging een paar weken erg goed totdat uiteindelijk toch een oudere blessure weer erg kwam opspelen. Eigenlijk loop ik al anderhalf jaar met deze scheenbeen-blessure en nu was ik er volledig klaar mee. Ik heb nu eindelijk de tijd genomen om het goed te laten onderzoeken en het de rust en  behandeling te gunnen die het nodig heeft. Tijdens deze behandling moest ik ook mijn belasting in de trainingen verminder bij het springen en op spikes lopen. Dit betekent dat de voorbereiding voor het indoorseizoen wat minder optimaal is, maar het geeft me wel de kans om pijnvrij te sporten wat uiteindelijk weer tot betere trainingen en wedstrijden leidt. Inmiddels ben ik nu al 3 weken bezig met mijn ‘revalidatie’ en is het dus al zo bijna over, het gaat erg goed en de meeste pijntjes zijn weg waardoor de trainingen een stuk leuker zijn en beter gaan. Twee weken geleden heb ik ook een trainingsweekend gehad met de trainingsgroep van Deventer en Zoetermeer waar we een goede basis konden
leggen voor het indoorseizoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten