zaterdag 9 juli 2016

NK Junioren 2016

Afgelopen weekend was het dan zover, het moment waar ik al zo lang naar uitkeek, Het NK Junioren in Breda. Ik voelde me de week daarvoor in topvorm, de trainingen gingen goed en ik had er echt superveel zin in!

Zaterdag had ik alleen polsstokhoogspringen, sinds het NK Meerkamp hebben we een kleine focus gelegd op het polsstokhoogspringen. Het was me nog niet gelukt om dit te laten zien in wedstrijden daarvoor omdat ik toch nog wat routine mistte. Na een lange pauze was het dan eindelijk zover, ik was aan de beurt. Helaas gingen bij mijn eerste twee pogingen op 4.01 er vanaf. Dit betekende dat ik nog maar 1 poging over had om uberhaupt een hoogte neer te zetten. Dit lukte gelukkig en ik ging ruim over 4.21 heen. Hierna was ik al zeker van de winst en was ik dus Nederlands kampioen!  Hierna legde ik de lat op 4.36, maar deze hoogte wist ik niet te halen, omdat ik het eigenlijk drie keer een beetje verpestte.
Op de zondag had ik drie onderdelen, ik begon de dag met een horde serie waar ik makkelijk naar de halve finale kon lopen. Hierna moest ik direct door naar hoog waar ik weer in mijn eerste twee pogingen de lat er vanaf wist te laten vallen, maar gelukkig haalde ik in de derde poging 1,80m ruim.
Ik was goed aan het springen en wist dat ik hier een ruim pr kon halen, maar helaas lukte dit niet en ging het door de timing weer fout en haalde ik de 1.85 niet. Ik was een beetje teleurgesteld, maar ik moest door. Ik moest namelijk goed uitrusten voor de halve finale horde waar ik alles op alles wilde zetten om eindelijk die finale te halen. Ik stond goed uitgerust aan de start en liep een hele goede halve finale waar ik de finale haalde met een dik pr van 14.79! Hierna moest ik direct door naar het kogelstoten, waar ik een mooie 13.04 stootte. Nu stond alleen nog de 110m horde finale op het programma. Ik was hier weer gebrand op een goede tijd om mezelf te bewijzen dat ik wel degelijk een goede finale kan lopen. En dit ging ook weer prima, ik finishte als 5e in een supertijd van 14,77s.
Al met al ben ik superblij met hoe mijn NK is gegaan, ik ben Nederlands Kampioen geworden en heb mezelf bewezen in de horde finale.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten