maandag 16 mei 2016

Ik zit nu met ongelofelijk veel spierpijn thuis van het NK Meerkamp van gister en eergister. Het was mijn eerste tienkamp en het was me dr eentje! Ik heb veel geleerd en meegemaakt, het was een echte meerkamp met hoogte- en dieptepunten, het tegenwerkende weer, een polsstokaccommodatie die onveilig was en het gevoel dat ik bijna een blessure opliep.

Dag 1 begon heerlijk met een goede tijd op de 100m: 11,81 een pr en ook belangrijk: weer een race waar ik lekker aan het sprinten was. Het tweede onderdeel was moeilijk, er was een dwarrelende wind en voor de miljoenste keer lukte het weer niet. Ik praat natuurlijk over het verspringen waar ik in de 3e poging toch nog tot een redelijke 5.58 kwam. Kogelstoten daarentegen was de eerste poging direct raak! En hoe, ik stootte naar 13,47m wat een gigantisch record was. Het hoogspringen ging ook goed waar mijn goede sprongen in de 3e poging beloond werden met 1,86m wat eindelijk weer dicht bij mn pr in de buurt komt. Als afsluitende onderdeel die dag had ik de 400m, ik had dit onderdeel nog nooit buiten gelopen, maar na een paar inspirerende woorden van Michel zat ik vol zelfvertrouwen in de startblokken. Ik ging goed weg en kon naar omstandigheden het laatste stuk goed doortrekken wat resulteerde in een tijd van 53.57s, een tijd waar ik heel blij mee was.

Dag 2 begon ik nog beter, met 15.27 op de horden had ik een pr van 4 tienden en pakte ik veel punten. Het discuswerpen kwam ik ook tot een klein pr van 37,37m waar ik tevreden mee moest zijn, al dacht ik zelf dat er net iets meer in zat. Het 7e onderdeel van de tienkamp was het polsstokhoogspringen, ik moest meer dan anderhalf uur wachten in het koude en ruige weer voordat ik aan de beurt was. Op 3.80 was het dan zo ver, ik mocht eindelijk beginnen en dat ging goed; ik haalde het ruim en ging door naar de 4.00m die ik ook ruim haalde. Op de 4.10 ging ik nog beter springen waardoor ik ‘door de stok heenging’ en ik 3x achter elkaar de lat eraf gooide. Achteraf had ik een zwaardere stok moeten pakken en ik was dan ook niet blij met mn 4.00m omdat ik wist dat ik veel hoger kon komen die middag omdat ik goed aan het springen was. Toch moet je dan door, het volgende onderdeel was speerwerpen. Bij het inwerpen liep ik bijna een liesblessure op waardoor ik niet goed kon gooien in de wedstrijd en ik bleef steken op 42.03m, de medaille die in het vizier was na het hordelopen was nu niet meer in bereik. Toch heb ik alles gegeven op die afsluitende 1500m, nog nooit gelopen, waar ik een nette tijd van 4.57,98 liep. Dit resulteerde weer in een 4e plaats, desondanks ben ik erg blij met mn score en plaats als B 1e jaars tussen bijna alleen maar B2’s.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten