zondag 26 januari 2014

CD-Spelen 2014

Zoals jullie waarschijnlijk wisten had ik afgelopen zondag 19 januari de Nationale C-Spelen.
Verder had ik ook beloofd om deze week nog een stukje te schrijven,  maar eerst wil ik alle mensen die mij hebben gefeliciteerd heel erg bedanken!!! Ook wil ik Floor feliciteren met haar prachtige 1e plaats op de 1500 meter en verder ook alle mede-gemzen die ook topprestaties hebben geleverd.

Ik begon de dag redelijk vroeg en we reden op tijd naar Apeldoorn. Het eerste onderdeel was de serie horden. Uiteindelijk was ik nog het meest zenuwachtig  voor die serie. Maar die serie ging goed en ik was door naar de halve finale met een tijd van 9.78 sec; net 4 honderdste na de serie winnaar. Daarna had ik kogel kwalificatie waar ik helaas strandde en een afstand haalde van 8.78m, geen PR maar toch een degelijke prestatie.

Toen had ik een korte pauze en kon ik even eten. Ik moest toch weer snel naar de inloophal waar ik eventjes ging inwerken voor hoog en toen naar de callroom ging. Ik kwam binnen en het inspringen ging goed. Eigenlijk ging alles geweldig, ik haalde makkelijk de 1.50m en voelde me onverslaanbaar. Ik haalde zelfs de 1.55 simpel. Dat was geweldig, en toen besefte ik ook nog dat er nog maar 4 personen in de race waren. Ik had opeens kans op een medaille wat ik TOTAAL niet verwachtte.
Zelfs de 1.60m haalde ik! Toen wist ik dat het goed was, ik had geen foutsprongen en de 4e deelnemer viel ook af. Ik was verzekerd van een medaille!!! Ik lag zelfs even op de eerste positie maar helaas lukte de 1.65 mij niet en een andere wel. Maar…. ik was tweede en dat was ongelofelijk.

Daarna weer even pauze en dan weer in de blokken voor de halve finale horden. Daar was de instelling gewoon: ``er vol op ingaan.`` Dat lukte goed, ik lag wat achter na een zwakke start maar kwam goed terug en we kwamen als raketten zo goed als tegelijk over de finishlijn achter de 1e .
Ik was de gelukkige die rechtstreeks door mocht naar de finale met een tijd van 9.66sec die drie keer genoteerd was!!! Toen was het ruim 2 uur wachten op de finale waar ik de start wel flink zou moeten verbeteren om bij te blijven.

Na 2 uur zaten we in de callroom en moesten maar blijven wachten omdat iemand was gevallen en er was protest ingediend. Dus moesten wij nog een half uur wachten. Eindelijk mochten we dan toch starten…… helaas ging dat niet zo goed. Ik voelde mijn spieren overal, het lange wachten had zijn tol geëist.  Ik startte slecht en eindigde als 7e in een tijd van 9.88.

Thuis staat de beker van hoogspringen op de huistafel en daar ben ik ZO VERSCHRIKKELIJK BLIJ MEE!!!

Groet,

Léon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten